Επιλογή Σελίδας

Οι Σχολικοί Σύμβουλοι μιλούν για τον ρόλο, το έργο τους και την αξιολόγηση των Eκπαιδευτικών

18.00 

Σε µια εποχή ευρύτατων κοινωνικών και οικονοµικών ανακατατάξεων σε εθνικό επίπεδο, ο χώρος της εκπαίδευσης επηρεάζεται από την εισαγωγή εκτεταµένων αλλαγών που επαναπροσδιορίζουν τη λειτουργία του εκπαιδευτικού συστήµατος. Σε αυτό το πλαίσιο, πρόσφατα επανήλθε δυναµικά στον εκπαιδευτικό χώρο η συζήτηση για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών. Το ζήτηµα της αξιολόγησης αποτέλεσε πεδίο έντονης αντιπαράθεσης των εκπαιδευτικών φορέων τις τελευταίες δεκαετίες, ενώ σηµαδεύτηκε από σειρά αποτυχηµένων κυβερνητικών πρωτοβουλιών. Η απουσία συναίνεσης οδήγησε το θέµα σε αποτελµάτωση. Το ελληνικό κράτος επιχείρησε να δώσει νέα ώθηση στη θεσµοθέτηση ενός αξιολογικού συστήµατος του εκπαιδευτικού προσωπικού της χώρας µε το Προεδρικό Διάταγµα 152/2013. Σε αυτό, ορίζεται πως ο θεσµός του Σχολικού Συµβούλου αποκτά κεντρικό ρόλο στην όλη προσπάθεια, αφού ενεργοποιείται ο ρόλος του ως αξιολογητή του παιδαγωγικού έργου των εκπαιδευτικών.

Η παρούσα ερευνητική προσπάθεια επικεντρώνει το ενδιαφέρον της στη διερεύνηση των απόψεων Σχολικών Συµβούλων Πρωτοβάθµιας Εκπαίδευσης για το πλέγµα των ρόλων που υπηρετούν στο καθηµερινό έργο τους σε σύνδεση µε τις εξελίξεις στο ζήτηµα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών. Η επαναφορά του θέµατος στην εκπαιδευτική επικαιρότητα αποτελεί πρόκληση για όλα τα εµπλεκόµενα µέρη. Παράλληλα, δηµιουργεί πλήθος ερωτηµάτων για επιµέρους πτυχές του, όπως η σκοπιµότητα της αξιολόγησης και οι πραγµατικές δυνατότητες του εκπαιδευτικού συστήµατος να υποστηρίξει στην πράξη αξιολογικές διαδικασίες. Σε αυτό το πλαίσιο, η διερεύνηση των απόψεων των Σχολικών Συµβούλων, ενός θεσµού που εξακολουθεί να αναζητά την ταυτότητά του, παρέχει ερευνητικά δεδοµένα για ένα ζήτηµα, στο οποίο η χώρα δεν κατόρθωσε να κάνει βήµατα προς τα εµπρός τις τελευταίες τρεισήµισι σχεδόν δεκαετίες. 

Επιπλέον πληροφορίες

Ο Θοδωρής Καραµητόπουλος είναι εκπαιδευτικός πρωτοβάθµιας εκπαίδευσης. Είναι απόφοιτος του 1ου Γυµνασίου/Λυκείου Καλαµαριάς (Φροντιστήριο Τραπεζούντος). Σπούδασε παιδαγωγικά στο Παιδαγωγικό Τµήµα Δηµοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστηµίου Δυτικής Μακεδονίας.

Έκανε µεταπτυχιακές σπουδές στις «Επιστήµες της Αγωγής» στην κατεύθυνση «Διδακτική Μεθοδολογία και Αναλυτικά Προγράµµατα» στο Παιδαγωγικό Τµήµα Νηπιαγωγών του Πανεπιστηµίου Δυτικής Μακεδονίας. Επίσης, είναι κάτοχος µεταπτυχιακού τίτλου σπουδών του Διατµηµατικού Προγράµµατος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Ψυχοπαιδαγωγική της ένταξης: ένα σχολείο για όλους» στην κατεύθυνση «Ψυχοπαιδαγωγικές συνιστώσες των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών» του Τµήµατος Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Αριστοτελείου Πανεπιστηµίου Θεσσαλονίκης. Είναι φοιτητής προπτυχιακού επιπέδου της Νοµικής Σχολής στο ίδιο πανεπιστήµιο.

Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα εστιάζονται στις θεµατικές περιοχές της εκπαιδευτικής πολιτικής, της οργάνωσης και διοίκησης της εκπαίδευσης, της ειδικής αγωγής και της καινοτοµίας στην εκπαίδευση.

Έχει συµµετάσχει σε επιστηµονικά συνέδρια στην Ελλάδα µε εισηγήσεις και αναρτηµένες ανακοινώσεις. Επίσης, έχει συµµετάσχει µε εργασία στην συγγραφή του συλλογικού έργου «Διοίκηση Ολικής Ποιότητας και Εκπαίδευση-Προσεγγίσεις, Εφαρµογές, µελέτες Περίπτωσης» (Δίαυλος, 2015).

Από το σχολικό έτος 2014-2015 ξεκίνησε να εργάζεται στην πρωτοβάθµια εκπαίδευση ως αναπληρωτής εκπαιδευτικός.

Το βιβλίο «Οι Σχολικοί Σύµβουλοι µιλούν για τον ρόλο, το έργο τους και την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών» αποτελεί την πρώτη του µονογραφία.

Στοιχεία έκδοσης

Συγγραφέας

Θεόδωρος Γ. Καραμητόπουλος

Σελίδες

414

Διαστάσεις

14×21 cm

Εκδοτικός Οίκος

Εκδόσεις iWrite

Αξιολογήσεις

Δεν υπάρχει καμία αξιολόγηση ακόμη.

Δώστε πρώτος μία αξιολόγηση “Οι Σχολικοί Σύμβουλοι μιλούν για τον ρόλο, το έργο τους και την αξιολόγηση των Eκπαιδευτικών”

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

15 − 7 =

Pin It on Pinterest

Share This