Το περιβάλλον των µέσων ενηµέρωσης αλλάζει σήµερα σε όλο τον κόσµο µε ταχείς ρυθµούς λόγω παραγόντων όπως οι τεχνολογικές εξελίξεις, οι αλλαγές στη συµπεριφορά του κοινού, καθώς και η επίδραση των ευρύτερων κοινωνικών, οικονοµικών και πολιτικών δυνάµεων που εκτείνονται πέρα από τα ίδια τα µέσα ενηµέρωσης.
Σε λιγότερο από δέκα χρόνια, το Facebook παρέχει ειδήσεις σε περισσότερα άτοµα από οποιοδήποτε άλλο µιντιακό οργανισµό στην ανθρώπινη ιστορία και η πρόσβαση στις ψηφιακές ειδήσεις έχει µεταφερθεί από τους σταθερούς επιτραπέζιους υπολογιστές στα κινητά τηλέφωνα. Επιπλέον, η κάλυψη γεγονότων από την κρίση της Ευρωζώνης µέχρι τη ροή των µεταναστών και των προσφύγων έχουν διαµορφώσει τον τρόπο µε τον οποίο οι άνθρωποι βλέπουν τα ειδησεογραφικά µέσα και τη σχέση τους µε άλλους παράγοντες, όπως οι κυβερνήσεις και οι επιχειρήσεις.
Οι τάσεις σε κάθε χώρα είναι µοναδικές και διαµορφώνονται από τις ιδιαίτερες δοµές τους και τις ειδικές συνθήκες που επικρατούν σε αυτή. Αντανακλούν όµως την παγκόσµια στροφή προς ένα περισσότερο ψηφιακό, κοινωνικό και ευέλικτο µιντιακό περιβάλλον.
Για να υποστηρίξουµε τους επαγγελµατίες δηµοσιογράφους, τους φορείς λήψης αποφάσεων στη βιοµηχανία των µέσων ενηµέρωσης, την ακαδηµαϊκή κοινότητα και τους πολίτες, το Ινστιτούτο Reuters για τη Μελέτη της Δηµοσιογραφίας του Πανεπιστηµίου της Οξφόρδης διεξάγει κάθε χρόνο από το 2012 την Ετήσια Έρευνα για τις Ψηφιακές Ειδήσεις το 2016 καλύπτοντας 26 χώρες από όλον τον κόσµο.
Είµαστε ευτυχείς που τα δεδοµένα που έχουµε συλλέξει µε το δίκτυο των συνεργατών και χορηγών µας συγκροτούν τη βάση για την παρούσα έκθεση, η οποία εστιάζει στα δεδοµένα για την Ελλάδα. Ελπίζουµε ότι θα συµβάλει στη συζήτηση για την κατάσταση των µέσων ενηµέρωσης και της δηµοσιογραφίας, µια συζήτηση που µπορεί να γίνει αµφιλεγόµενη λόγω της σηµασίας της, αλλά την ίδια στιγµή επωφελείται από τα δεδοµένα και τους αριθµούς που µπορούν να µας βοηθήσουν να καταλάβουµε τι συµβαίνει στις ειδήσεις µας.
Rasmus Kleis Nielsen
Διευθυντής Έρευνας
Ινστιτούτο Reuters για τη Μελέτη της Δηµοσιογραφίας
Πανεπιστήµιο Οξφόρδης
Αξιολογήσεις
Δεν υπάρχει καμία αξιολόγηση ακόμη.