Με λίγα λόγια…
Στο ανά χείρας βιβλίο, παρουσιάζονται σχολικά προγράμματα και δράσεις τα/οι οποία/ες πραγματοποιήθηκαν κατά τα σχολικά έτη 2014-2015, 2015-2016, 2016-2017 σε μειονοτικά και δημόσια σχολεία της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης. Πρόκειται για την υλοποίηση καινοτόμων ιδεών στη σχολική πράξη, στο πλαίσιο των σχετικών προκηρύξεων σχολικών δραστηριοτήτων του Υπουργείου Παιδείας. Αρχικά, θα πρέπει να αναφερθεί πως πρόκειται για προγράμματα και δράσεις με συγκεκριμένα δομικά και λειτουργικά χαρακτηριστικά, που είχαν σκοπό να καλύψουν τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των μαθητών/τριών, με έναν διαφορετικό τρόπο, ελκυστικό και αποτελεσματικό, πέρα από τα συνηθισμένα, με βάση πάντα τις υπάρχουσες συνθήκες και δυνατότητες. Οι θεματικές των προγραμμάτων κινήθηκαν στην κατεύθυνση της βιωματικής κατανόησης εννοιών, αρχών και αξιών κυρίως στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής παιδείας και της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, με έμφαση στη διαθεματικότητα και τη συνεργατικότητα. Συνεργάστηκαν μαθητές και μαθήτριες από διαφορετικά σχολεία, δημόσια και μειονοτικά, γονείς, καθηγητές και καθηγήτριες πανεπιστημίου, διευθυντές εκπαίδευσης, προϊστάμενοι γραφείων, διευθυντές/ντριες σχολικών μονάδων, εκπαιδευτικοί πολλών ειδικοτήτων, καθώς και υπεύθυνοι/ες φορέων, παράγοντες της τοπικής κοινωνίας, κ.λπ. Τα περιεχόμενα των προγραμμάτων συν-διαμορφώθηκαν από τους/τις μαθητές/τριες και τους/τις εκπαιδευτικούς, ώστε αφενός να είναι ελκυστικά για τα ίδια τα παιδιά ενώ αφετέρου να συνδέονται αποτελεσματικά με τα γνωστικά αντικείμενα της προγραμματισμένης σχολικής ύλης. Τέλος, αξίζει να αναφερθεί πως τα εν λόγω προγράμματα, αν και εφαρμόστηκαν στο Δημοτικό, είναι δυνατόν με τις κατάλληλες προσαρμογές και τροποποιήσεις να εφαρμοστούν και στο Γυμνάσιο. Επίσης, οι αρχές εφαρμογής των προγραμμάτων, οι μέθοδοι και τα περιεχόμενα, σε συνδυασμό με το πλούσιο οπτικοακουστικό/ψηφιακό υλικό που υπάρχει σε εκπαιδευτικές/ά ιστοσελίδες και ιστολόγια (όλα τα παραπάνω παρουσιάζονται/παρατίθενται εντός του παρόντος βιβλίου), μπορούν να αποτελέσουν αφετηρία ή και βάση για τη δημιουργία ανάλογων καινοτόμων προγραμμάτων και σε άλλα εκπαιδευτικά πλαίσια, όπως για παράδειγμα, η ειδική αγωγή, η εκπαίδευση προσφύγων, κ.ά.
Αξιολογήσεις
Δεν υπάρχει καμία αξιολόγηση ακόμη.