Σκοπός του παρόντος βιβλίου είναι, μέσω αυτού, να προσεγγίσουμε το θέμα που αφορά στις σχέσεις των Ολυμπιακών Αγώνων με την πολιτική στην αρχαία Ελλάδα, δεδομένου μάλιστα ότι οι αγώνες ήταν και πολιτικοαθλητικοί μεταξύ των πόλεων-κρατών, οι οποίοι μπορούσαν να οδηγήσουν σε πολιτικούς ανταγωνισμούς αλλά και σε συνεργασίες. Παράλληλα, είναι σκόπιμο να θίξουμε και τη σχέση της πολιτικής με τη θρησκεία, κυρίως ως προς τον ρόλο που διαδραμάτισε η δεύτερη στους Ολυμπιακούς Αγώνες, αφού θρησκεία και αθλητικοί αγώνες συνδέονταν άρρηκτα μεταξύ τους. Θεωρητικά, ο αθλητισμός δεν πρέπει να συγχέεται με την πολιτική, γιατί τα ιδανικά και οι αξίες του δοκιμάζουν την αντοχή τους στον πραγματικό κόσμο και συνήθως γεύονται την πίκρα της ήττας. Παρόλα αυτά οι Ολυμπιακοί Αγώνες ήταν άρρηκτα δεμένοι με την πολιτική κατάσταση στην αρχαία Ελλάδα. Ήταν γέννημα της προσπάθειας των ελληνικών πόλεων να ωριμάσουν πολιτικά, αντιμετωπίζοντας τις διχόνοιες τους κάτω από ένα κοινό σκοπό, το «ευ αγωνίζεσθαι». Για να αποκτήσουν, λοιπόν, κύρος και πανελλήνια αποδοχή οι αγώνες συσχετίσθηκαν με το θείο, απέκτησαν δηλαδή θεϊκή προέλευση. Έτσι, η κοινή θρησκεία θα αποτελούσε τον συνεκτικό δεσμό ανάμεσα στα διάσπαρτα ελληνικά φύλα, άρα δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι πολλοί ολυμπιονίκες χαρακτηρίστηκαν ως «ισόθεοι». Από τον 5ο αιώνα και μετά, ενώ ο βασικός σκοπός των αγώνων, δηλαδή η δημιουργία ενιαίας πολιτικής συνείδησης των Ελλήνων, δεν αλλάζει, ωστόσο αναδεικνύονται και άλλοι, που σχετίζονται με τον ανταγωνισμό των πολιτικών συστημάτων των πόλεων-κρατών. Η ώριμη πολιτικά πόλη-κράτος, μέσα από τους συγκεκριμένους σκοπούς και στόχους, που την πλαισιώνουν, θέλει να αναδείξει τη μοναδικότητά της, προβάλλοντας νέες αξίες και ιδανικά. Έτσι, έχουμε την ανάδειξη του ιδανικού πολιτεύματος, μέσα από τον αθλητή-πολίτη, την ανάγκη για παρουσία στην πόλη μέγιστου αριθμού ολυμπιονικών είτε μέσα από οικονομικά κίνητρα, είτε με δωροδοκίες αντιπάλων, θέτοντας τις βάσεις για τον επαγγελματισμό στον αθλητισμό και τέλος την απομάκρυνση του θρησκευτικού χαρακτήρα, δίνοντας έμφαση στον πολιτικό χαρακτήρα των αγώνων.
Αρχαίοι Ολυμπιακοί Αγώνες και Πολιτική
Συγγραφέας:
Νίκος Αποστόλου Σαχάς,100 σε απόθεμα
Ο Νίκος Αποστόλου Σαχάς γεννήθηκε το 1976 στην Αθήνα. Είναι πτυχιούχος του Τμήματος Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού απο το 2000 και συνέχισε τις σπουδές του στο Πανεπιστήμιο του Belford της Νέας Υόρκης, αποκτώντας Bachelor (2007) καί Master (2009) πάνω στη Φυσική Αγωγή. Ολοκλήρωσε τις σπουδές του ως πτυχιούχος του τμήματος του Ελληνικού Πολιτισμού του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου. Έχει λάβει μέρος σε Διεθνή Συνέδρια πάνω στη Φυσική Αγωγή. Έχει εργαστεί τόσο ως επαγγελματίας Ναυαγοσώστης, όσο και ως προπονητής Στίβου. Από το 2005 ζει στην Άνδρο, όπου διατηρεί δική του αγροτική επιχείρηση, ως μελισσοκόμος και καλλιεργητής φραγκόσυκων.
Μόνο συνδεδεμένοι πελάτες που έχουν αγοράσει αυτό το προϊόν μπορούν να αφήσουν μία αξιολόγηση.
Βάρος | 0.5 kg |
---|---|
Συγγραφέας | Νίκος Αποστόλου Σαχάς |
Σελίδες | 116 |
Συγγραφέας | |
Διαστάσεις | 18×25 cm |
Εκδοτικός Οίκος | Ιδιωτική έκδοση |
Σχετικά προϊόντα
Από τον μεταβυζαντινό στον νεότερο ελληνικό πολιτισμό (ebook)
Παραδείγματα εικαστικής παραγωγής (16ος- 20ός αιώνας)
0.00 €Η Μαύρη Βίβλος του 1821
Ο Γρηγόριος Ε’ και άλλοι πατριάρχες, μέσα από τις αντεπαναστατικές τους εγκυκλίους
Διατίθεται σε Ebook
Αθλητικές Δραστηριότητες στα Γυμνάσια της Μ. Ασίας τον 1ο Αιώνα π.Χ.
Θεσμική παρουσία και παιδαγωγικός ρόλος
Θρησκεία και Πανδημία στην Ελληνική Κοινωνία
Σχέσεις εξουσίας, θρησκευτικός λαϊκισμός και η μετέωρη εκκοσμίκευση
Αξιολογήσεις
Δεν υπάρχει καμία αξιολόγηση ακόμη.