Ένα συλλεκτικό πακέτο προσφοράς για τρία ιδιαίτερα βιβλία που αφορούν την ελληνική παιδεία του σήμερα και του αύριο, μέσα απο το εκδοτικό πρίσμα της Σειράς Lux Orbis.
Ο Αυλός του Πανός
Εκπρόσωποι του αρχαίου κόσμου σχολιάζουν τη σύγχρονη πραγματικότητα
«Ο Αυλός του Πανός» αποτελεί μια συλλογή πρωτότυπων μυθογραφημάτων, στα οποία αρχαίοι Έλληνες φιλόσοφοι και πρόσωπα του αρχαίου κόσμου επισκέπτονται το παρόν και, μέσα από τις ιδιαίτερες προσωπικές τους φιλοσοφικές θέσεις, τοποθετούνται πάνω σε σύγχρονες καταστάσεις και φαινόμενα. Ο σχολιασμός των προσώπων γίνεται άλλοτε με πεζό, άλλοτε με διαλεκτικό, ακόμα και με ποιητικό τρόπο. Τα κείμενα καταπιάνονται με ένα ευρύ πεδίο θεματικών, ανάμεσα στις οποίες συγκαταλέγονται ο καταναλωτισμός, η παιδεία, ο πλουτισμός, η σύγχρονη δουλεία, η πορνεία, η ομοφυλοφιλία, καθώς και άλλα κοινωνικά φαινόμενα, σφραγίδες της δικής μας και της αρχαίας εποχής. Τα πρόσωπα του έργου εκπλήσσονται, τρομάζουν, ανησυχούν, αγωνιούν, θλίβονται ή ενθουσιάζονται από τα γεγονότα στα οποία εμπλέκονται. Μέσα από αυτές τις περιπέτειες ξετυλίγεται η διδακτική του αρχαίου κόσμου και διαφαίνεται ένας ξεχασμένος κώδικας ηθικής που είναι επίκαιρος όσο ποτέ. Τα κείμενα συνοδεύονται από μικρό βιογραφικό του πρωταγωνιστή καθώς και επιπλέον πρόσθετο ιστορικό υλικό.
«Ο Αυλός του Πανός» είναι η θέαση του κόσμου μας μέσα από τα αρχαία μάτια…
Ένα νέο, ρηξικέλευθο βιβλίο της εποχής μας, μια μελέτη με άξονα την φιλοσοφία της αρχαίας Ελλάδας, που ξεδιπλώνεται μπροστά στα μάτια των σημερινών αναγνωστών.
Οι τρεις Iεράρχες
Προστάτες ή στρεβλωτές της ελληνικής παιδείας;
Ποια ήταν η σχέση των Τριών Ιεραρχών της Ορθοδοξίας με την έννοια της ελληνικότητας; Τι είδους συμπεράσματα προκύπτουν από τη μελέτη και ανάλυση των ίδιων των κειμένων τους; Κάτω από ποιες συνθήκες και για ποιους λόγους ανακηρύχτηκαν προστάτες της ελληνικής παιδείας στα μέσα του 19ου αιώνα; Και ποια η σημασία του εορτασμού τους για το σύγχρονο εγχώριο εκπαιδευτικό σύστημα;
Βασίλειος, Γρηγόριος Ναζιανζηνός, Ιωάννης Χρυσόστομος. Η Σειρά Lux Orbis παρουσιάζει ένα πρωτότυπο και προσεκτικά δομημένο συλλογικό έργο, με τη συμμετοχή έξι σύγχρονων στοχαστών, ακαδημαϊκών και ιστορικών ερευνητών, που μέσω των εργασιών τους συνθέτουν μία ολοκληρωμένη εικόνα για το προφίλ, τις πεποιθήσεις και το ιστορικό αποτύπωμα των φιγούρων που αντανακλούν κατά τους τελευταίους δύο αιώνες τα πρότυπα της ελληνικής παιδείας.
Οι τρεις Ιεράρχες και η επιρροή της Εκκλησίας στην Παιδεία!
Η κοσμικότητα στα ελληνικά σχολικά εγχειρίδια
Από την ένταξη στην Ευρωπαϊκή Κοινότητα, μέχρι τον 21ο αιώνα
Από την ίδρυση του νεοελληνικού Κράτους τον 19ο αιώνα, το εκπαιδευτικό του σύστημα μεταφέρει έναν σχολικό λόγο εμποτισμένο με την ορθόδοξη θρησκεία. Όμως, τι συμβαίνει όταν η Ελλάδα εντάσσεται στην Ευρωπαϊκή Κοινότητα το 1981 και υποχρεούται, πλέον, να συμμορφώνεται με τους ευρωπαϊκούς κανόνες στο ζήτημα της ελευθερίας των προσωπικών πεποιθήσεων; Καταφέρνει να ανταποκριθεί στην πρόκληση του εξευρωπαϊσμού που ορίζει τη διαμόρφωση Ευρωπαίων πολιτών μέσω ενός εκκοσμικευμένου σχολικού λόγου προωθώντας τον σεβασμό του πλουραλισμού και της ετερότητας;
Η μελέτη αυτή πραγματεύεται την έννοια της κοσμικότητας (laïcité) και τα μέσα που χρησιμοποιεί το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα για να την ενσωματώσει στον σχολικό του λόγο. Η έρευνα πραγματοποιείται με την ανάλυση του περιεχομένου των σχολικών εγχειριδίων των Θρησκευτικών, της Ιστορίας και της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση από το 1981 έως το 2018 και στόχος της είναι η διαπίστωση πιθανών μεταβολών στον τρόπο με τον οποίο παρουσιάζεται το ιδεώδες της κοσμικότητας. Η ανάλυση βασίζεται στις κύριες συνιστώσες της: α. στις θεμελιώδεις αξίες της ελευθερίας και της ισότητας ανεξαρτήτως θρησκείας ή άλλων προσωπικών πεποιθήσεων, β. στον Λόγο (λογική ικανότητα του ανθρώπου) στο πλαίσιο ενός δημοκρατικού πολιτεύματος και γ. στη διάκριση και την ταυτόχρονη αυτονομία του κράτους και των θρησκειών.
Ένα βιβλίο για τη Θρησκεία και την Εκπαίδευση στα Σχολικά Εγχειρίδια
Αξιολογήσεις
Δεν υπάρχει καμία αξιολόγηση ακόμη.