Επιλογή Σελίδας

Συχνές ερωτήσεις (FAQs)

faqs_thumbΌλα όσα δεν τολμούσατε να ρωτήσατε (ή δεν ήθελαν να σας πουν μέχρι σήμερα) συγκεντρωμένα μέσα σε μία σειρά ερωταπαντήσεων από τη δημιουργική ομάδα του iWrite! Αν πάλι μετά την ανάγνωση έχετε κάποια απορία, ρωτήστε μας και εμείς θα εμπλουτίσουμε άμεσα την παρακάτω λίστα…
1) Είναι η έκδοση μέσω του iWrite απλή διαδικασία;

Η διαδικασία έκδοσης είναι όσο απλή θελήσει ο συγγραφέας να είναι. Επί της ουσίας, έχει τη δυνατότητα να αποφασίσει για τα πάντα ο ίδιος, έχοντας πάντα δίπλα του επαγγελματίες του χώρου της έκδοσης από όλες τις ειδικότητες, με μεγάλη εμπειρία σε Ελλάδα και εξωτερικό. Το θέμα είναι πόσο θέλει να εμπλακεί ο ίδιος στην όλη διαδικασία.

Αν δείξει μεγάλη εμπιστοσύνη στην αισθητική και τον επαγγελματισμό της δημιουργικής ομάδας του iWrite (όπως οι περισσότεροι συγγραφείς μας), τότε η όλη διαδικασία έκδοσης θα είναι απλή για τον ίδιο.

Αν θέλει από την άλλη να εμπλακεί σε μεγάλο βαθμό, από την πλευρά μας θα χαρούμε ιδιαίτερα, αν και η διαδικασία θα γίνει πιο περίπλοκη για τον ίδιο.

2) Πρέπει να έρθω στην έδρα σας (Θεσσαλονίκη ή Αθήνα) για την έκδοση του βιβλίου μου;
Κάτι τέτοιο δεν είναι απαραίτητο. Η δημιουργική εκδοτική ομάδα του iWrite έχει απλοποιήσει τόσο πολύ την επικοινωνία με τους συγγραφείς της οικογένειας μας. Αποτέλεσμα; Με την ανταλλαγή emails και επικοινωνία μέσω τηλεφώνου (ακόμα και αυτό δεν είναι απαραίτητο), η εκδοτική διαδικασία προχωράει με αρτιότητα και επαγγελματισμό.
Θέλετε και απόδειξη; Η δημιουργική ομάδα του iWrite έχει συνεργαστεί με συγγραφείς από όλα τα μήκη και τα πλάτη της Ελλάδας, καθώς και από πλήθος ξένων πόλεων (Παρίσι, Λονδίνο, Μόναχο, Ουάσινγκτον, Λεμεσός κ.ά.), οδηγώντας τα έργα τους σε μία άκρως επαγγελματική και αισθητικά εξαιρετική έκδοση. Μία απλή περιήγηση στο σχετικό section της ιστοσελίδας μας θα σας αποδείξει του λόγου το αληθές για την ποιότητα των έργων μας (διαβάστε εδώ), καθώς και την αγαστή συνεργασία με τους συγγραφείς της οικογένειας μας (διαβάστε εδώ).
3) Κάθε πότε θα ενημερώνομαι για τις πωλήσεις του έργου μου;

Εξαρτάται από το τρόπο που θα γίνουν οι πωλήσεις του έργου σας. Για παράδειγμα, στην περίπτωση των βιβλιοπαρουσιάσεων η ενημέρωση γίνεται άμεσα, με το πέρας της βιβλιοπαρουσίασης. Στην περίπτωση της συμμετοχής σε φεστιβάλ ή εκθέσεις βιβλίων, η ενημέρωση γίνεται επίσης άμεσα λίγες ημέρες μετά την ολοκλήρωση του εκάστοτε event.
Στην περίπτωση τώρα των πωλήσεων μέσω καναλιών διανομής (διανομένων, βιβλιοπωλείων, online bookstores κ.λπ.), η ενημέρωση σας γίνεται κάθε 6 ή 12 μήνες ανάλογα με τη συχνότητα ενημέρωσης των εκδόσεων iWrite από το εκάστοτε βιβλιοπωλείο ή διανομέα. Από την πλευρά μας, πιέζουμε σε εβδομαδιαία βάση ώστε η ενημέρωση να γίνεται το συντομότερο δυνατόν, όμως ο κανόνας της αγοράς του βιβλίου είναι οι  6 έως 12 μήνες.

4) Κάθε πότε θα πληρώνομαι για τις πωλήσεις των έργων μου;

Για ακόμα μία φορά, εξαρτάται από τον τρόπο που θα γίνουν οι πωλήσεις του βιβλίου σας. Στην περίπτωση των βιβλιοπαρουσιάσεων ή των εκδοτικών events, η πληρωμή γίνεται άμεσα (λίγη ώρα έως λίγες ημέρες μετά την ολοκλήρωση των εκδηλώσεων). Στην περίπτωση της διανομής του έργου σας μέσω βιβλιοπωλείων, η πληρωμή γίνεται λίγες ημέρες ή έως ένα μήνα μετά την ενημέρωση μας από τους διανομείς και τα σημεία πώλησης (δηλαδή κάθε 6 έως 12 μήνες).

5) Τι δικαιώματα (ποσοστό επί των κερδών) διατηρώ ως συγγραφέας;

Ο συγγραφέας διατηρεί το 100% των δικαιωμάτων επί των κερδών του έργου του.
Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι στην περίπτωση των βιβλιοπαρουσιάσεων, το σύνολο των κερδών πηγαίνει στον συγγραφέα, μείον 15% στην περίπτωση που αναλάβει η δημιουργική μας ομάδα τη λογιστική κάλυψη της εκδήλωσης (και το οποίο 15% αποδίδεται στο κράτος, με τη μορφή του ΦΠΑ 6.5% και λοιπών φόρων εισοδήματος).
Στην περίπτωση των πωλήσεων μέσω βιβλιοπωλείων και διανομένων, ένα 35% με 50% παραμένει στα σημεία πώλησης, με αποτέλεσμα στις εκδόσεις iWrite να επιστρέφεται αντίστοιχο ποσοστό. Το 15% αυτού αποδίδεται στο κράτος (με τη μορφή του ΦΠΑ 6.5% και λοιπών φόρων εισοδήματος), με αποτέλεσμα να φθάνει στον συγγραφέα 35% με 50% των κερδών από τις πωλήσεις του έργου του.

6) Τι γίνεται με τα δικαιώματα για επανεκδόσεις, μετάφραση, προσαρμογή για ταινία ή τηλεοπτική σειρά;

Στην περίπτωση της αυτοέκδοσης, ο συγγραφέας διατηρεί όλα τα δικαιώματα για την μετέπειτα εμπορική χρήση του έργου του, όπως επανέκδοση του, μετάφραση, προσαρμογή για ταινία ή τηλεοπτική σειρά και πλήθος άλλων.

7) Είναι εφικτή η απόσβεση της αρχικής μου επένδυσης;

Είναι 100% εφικτή, μιας και η συντριπτική πλειοψηφία των συγγραφέων μας που άκουσαν τις συμβουλές μας έχουν κάνει απόσβεση μέσα σε 1 έως 3 μήνες. Μάλιστα, οι περισσότεροι εξ αυτών έχουν βγάλει και κέρδος από τα έργα τους, από την πρώτη κιόλας επανέκδοση.
Τι συμβουλές λοιπόν σας δίνουμε; Να στηριχθεί το έργο σας με όσο το δυνατόν περισσότερες βιβλιοπαρουσιάσεις, πριν αρχίσει να διανέμεται σε βιβλιοπωλεία. Ο λόγος απλός: να κάνει όσο το δυνατόν περισσότερες απευθείας πωλήσεις, δίχως μεσάζοντες, ώστε να διατηρήσεται το μεγαλύτερο δυνατόν κέρδος για εσάς. Από την πλευρά μας, είμαστε πάντα δίπλα σας, όσες βιβλιοπαρουσιάσεις και αν θελήσετε να κάνετε, προσφέροντας σας λογιστική κάλυψη, σχεδίαση αφισών και προσκλήσεων, ενημέρωση Μ.Μ.Ε. μέσω newsletters κ.ά.

8) Τι γίνεται με τη διανομή του έργου μου στα βιβλιοπωλεία;

Οι Εκδόσεις iWrite συνεργάζονται με τους μεγαλύτερους χονδρέμπορες βιβλίων στη νότια και βόρεια Ελλάδα, οι οποίοι έχουν συνεργασία επί χρόνια με τους γνωστότερους εκδοτικούς οίκους της χώρας μας. Στη θεωρία, αυτό σημαίνει ότι κάθε βιβλιοπωλείο στη χώρα που θελήσει το έργο σας, θα μπορέσει άμεσα να το αποκτήσει (μέσα σε 1 έως 3 μέρες το αργότερο).
Στην πράξη τώρα, για να υπάρχει ως φυσική παρουσία ένα βιβλίο σε εκατοντάδες βιβλιοπωλεία πανελληνίως πρέπει να εκδηλωθεί το αντίστοιχο ενδιαφέρον από τους ιδιοκτήτες τους. Και για να γίνει αυτό, πρέπει το αναγνωστικό κοινό να αναζητήσει ένα έργο. Όπως ακριβώς δηλαδή γίνεται και με τα βιβλία συμβατικών εκδοτικών οίκων: τα best sellers τους υπάρχουν παντού, όμως οι περισσότεροι τίτλοι τους έχουν φυσική παρουσία σε ένα μικρό μόνο αριθμό των βιβλιοπωλείων της χώρας.
Από την πλευρά μας, ενημερώνουμε άμεσα χιλιάδες βιβλιοπωλεία σε όλη την Ελλάδα για κάθε νέα κυκλοφορία. Επιπλέον της συνεργασίας με χονδρέμπορες, η δημιουργική μας ομάδα έχει αναπτύξει προσωπική συνεργασία και άριστες σχέσεις με γνωστές αλυσίδες βιβλιοπωλείων (όπως ο Ιανός, η Πρωτοπορία κ.ά.), φροντίζοντας έτσι όλα σχεδόν τα βιβλία μας να υπάρχουν ως φυσική παρουσία στα κατά τόπους υποκαταστήματα τους.

9) Είναι η αυτοέκδοση μόνο για συγγραφείς που δεν βρίσκουν συμβατικό εκδοτικό οίκο;

Υπάρχει γενικά η αντίληψη ότι όσοι συγγραφείς καταφεύγουν στην αυτοέκδοση, είναι γιατί δεν βρίσκουν συμβατικό εκδοτικό οίκο να πιστέψει σε αυτούς. Αν και ένα μέρος των συγγραφέων του iWrite εντάσσονται σε αυτή την κατηγορία, η πλειοψηφία αυτών έχει κάνει την επιλογή της αυτοέκδοσης συνειδητά απορρίπτοντας το συμβατικό εκδοτικό μοντέλο.
Ο λόγος απλός: έχοντας εκδώσει βιβλία με το συμβατικό μοντέλο (ή έχουν ενημερωθεί από άλλους συγγραφείς σχετικά), είδαν ότι το όποιο κέρδος διανέμεται ανάμεσα σε μεσάζοντες και μόνο ένα μικρό (συχνά μηδαμινό) ποσοστό φθάνει στους ίδιους, του δημιουργούς.
Τα παραδείγματα πολλά: Δρ. Δημήτρης Γκιουλέκας (Πνευμολόγος του Α.Π.Θ.), Νικόλαος Κουμαρτζής (συγγραφέας, συνεκδότης του iWrite και υπ. διδάκτορας του Τμήματος Δημοσιογραφίας & Μ.Μ.Ε. του Α.Π.Θ.), Δρ. Χρήστος Καλαϊτζής, Γιώργος Σανιδάς (λογοτέχνης, βραβευμένος από την Πανελλήνια Ένωση Λογοτεχνών) κ.ά.

10) Ποια τα θετικά της αυτοέκδοσης;

Τα θετικά μίας αυτοέκδοσης είναι πολλά και δεν μπορούν να αναφερθούν στα πλαίσια ενός σύντομου FAQs (Frequently Asked Questions). Όλα όμως κινούνται στo παρακάτω τρίπτυχο: διατήρηση δικαιωμάτων εμπορικής χρήσης του έργου, μεγάλο ποσοστό επί των κερδών, τελική απόφαση του συγγραφέα σε όλα τα στάδια της έκδοσης.

11) Ποια τα αρνητικά της αυτοέκδοσης;

Το σημαντικότερο αρνητικό στην αυτοέκδοση είναι ότι ο συγγραφέας καλείται να καλύψει ένα μέρος ή όλο το κόστος μίας έκδοσης. Φυσικά, αυτό το αρνητικό διαγράφεται, μιας και η απόσβεση μέσω του iWrite είναι σχεδόν άμεση.
Επίσης, βοηθάει η συμμετοχή του συγγραφέα στην προώθηση του έργου του, είτε διαδικτυακά είτε ως φυσική παρουσία. Όσο περισσότερες βιβλιοπαρουσιάσεις, συνεντεύξεις ή διαδικτυακή προώθηση γίνει από μέρους του (πέρα της στήριξης από τη δημιουργική μας ομάδα), τόσο περισσότεροι αναγνώστες θα διαβάσουν το έργο του.

12) Ποιος παίρνει τις τελικές αποφάσεις σε μία έκδοση του iWrite;

Ο συγγραφέας, αρκεί να το θελήσει! Και σε αυτό, είμαστε κατηγορηματικοί! Φυσικά, για μία άρτια έκδοση πρέπει ο συγγραφέας να εμπιστευτεί τους επαγγελματίες του χώρου που ανήκουν στην ομάδα μας, ενώ πάντα το έργο πρέπει να ικανοποιεί τα standards της αισθητικής που έχουν οι τίτλοι μας. Τέλος, πρέπει το έργο του να επιλεχθεί (βάση περιεχομένου) ως μία περίπτωση που μπορεί να οδηγήσει σε μία επιτυχημένη μικρή πρώτη έκδοση, ώστε ο συγγραφέας να κάνει απόσβεση της αρχικής του επένδυσης.

13) Εκδίδει το iWrite οποιοδήποτε τίτλο, δίχως αξιολόγηση, αρκεί να πληρώσει ο συγγραφέας;

Σαφέστατα και όχι! Η δημιουργική μας ομάδα έχει απορρίψει τριπλάσιο αριθμό βιβλίων που μας έχουν προταθεί, από όσα τελικά έχει εκδώσει. Είτε λόγω περιεχομένου, είτε λόγω του ότι ένα έργο δεν μπορεί να οδηγήσει σε απόσβεση της αρχικής επένδυσης, η δημιουργική μας ομάδα αναγκάζεται να απορρίψει μία πρόταση βιβλίου για να προστατέψει τον συγγραφέα από οικονομική κυρίως άποψης.
Με λίγα λόγια, δεν εκδίδουμε απλά για να εκδίδουμε. Στόχος μας είναι να βγαίνουν αξιόλογα έργα σε μικρές αρχικές εκδόσεις, δίνοντας τη δυνατότητα στο αναγνωστικό κοινό να κρίνει αν πρέπει να εκδοθούν επιπλέον αντίτυπα. Το βάρος της απόφασης δηλαδή για την έκδοση ενός βιβλίου φεύγει από τον εκάστοτε εκδότη και δίνεται στον συγγραφέα και μέσω αυτού στο αναγνωστικό κοινό!

14) Είναι η αυτοέκδοση μέσω iWrite ένα σύγχρονο vanity press;
Εξαρτάται τι εννοεί ο καθένας ως vanity (ματαιοδοξία); Όντας και οι ίδιοι συγγραφείς, γνωρίζουμε ότι πρέπει να υπάρχει ματαιοδοξία έως ένα σημείο (αλλά κυρίως θάρρος) ώστε να πάρει ένας συγγραφέας την απόφαση να εκτεθεί (μέσω του έργου του) σε εκατοντάδες ή χιλιάδες αναγνώστες. Το ίδιο όμως δεν ισχύει και για κάθε συγγραφέα που εκδίδει μέσω του συμβατικού μοντέλου έκδοσης;
Αν πάλι θεωρείται ματαιοδοξία το γεγονός ότι πληρώνει ο ίδιος για την έκδοση του βιβλίου του, για εμάς μία τέτοια κίνηση δεν δείχνει ότι δεν πιστεύει στο έργο του, αλλά ότι πιστεύει τόσο πολύ που είναι σε θέση να επενδύσει και ο ίδιος ώστε να έχει μεγαλύτερα κέρδη από πιθανή του επιτυχία.
Αν πάλι θέλετε να μιλήσουμε με συγκριμένα ονόματα, δεν έχετε παρά να διαβάσετε δύο σχετικά άρθρα στη σελίδα του iWrite για κλασσικούς συγγραφείς που έχουν αυτοεκδώσει έργα τους (διαβάστε εδώ) ή για σύγχρονους συγγραφείς της οικογένειας του iWrite που έχουν αναγνωριστεί για το έργο τους σε πολλαπλά επίπεδα και σε μεγαλύτερο βαθμό από τη συντριπτική πλειοψηφία των σύγχρονων συγγραφέων που έχουν επιλέξει το συμβατικό μοντέλο (διαβάστε εδώ). Αν πιστεύετε ότι οι εν λόγω συγγραφείς είναι “ματαιόδοξοι”, τότε χαιρόμαστε που ανήκουμε σε αυτούς!
15) Θα διαβαστεί το έργο μου μόνο από συγγενείς και φίλους;
Αυτή είναι μία διαδεδομένη και λανθασμένη αντίληψη που ολοένα και χάνει έδαφος. Πώς προέκυψε; Μιλώντας για το μοντέλο του iWrite, το βιβλίο (αρχικά τουλάχιστον) στηρίζεται με βιβλιοπαρουσιάσεις για να επιτύχει ο συγγραφέας απευθείας πωλήσεις του έργου του δίχως μεσάζοντες.
Ο λόγος που γίνεται κάτι τέτοιο είναι διττός. Από τη μία, ώστε να μην μπει μεσάζοντας μεταξύ του συγγραφέα και του προσωπικού του κύκλου (από συγγενείς, φίλους και γνωστούς), ο οποίος θα στηρίξει έμπρακτα το έργο δίχως την ανάγκη να το βρει σε βιβλιοπωλεία. Για ποιο λόγο λοιπόν να μπει μεσάζοντας σε αυτή τη διαδικασία;
Επιπλέον όμως, επιλέγοντας τον προσωπικό κύκλο του συγγραφέα ως το πρώτο αναγνωστικό κοινό του βιβλίου του, επί της ουσίας αυξάνονται κατά πολύ οι πιθανότητες το έργο να δεχθεί εξ αρχής θετικές κριτικές. Αν το βιβλίο είναι όντως αξιόλογο, τότε το “word of mouth” θα αρχίσει να λειτουργεί προς όφελος του έργου και του συγγραφέα, ώστε από τον προσωπικό μας κύκλο να γίνει το έργο γνωστό σε μεγαλύτερο κοινό. Αν λοιπόν η όποια προώθηση σταματούσε εκεί, τότε η παραπάνω λανθασμένη αντίληψη θα ήταν σωστή.
Δεν ισχύει όμως κάτι τέτοιο, μιας και το βιβλίο παράλληλα με τις βιβλιοπαρουσιάσεις στηρίζεται και με συμμετοχή σε φεστιβάλ και εκθέσεις βιβλίων (με εκατοντάδες χιλιάδες επισκέπτες κάθε χρόνο). Επιπλέον, όταν η δυνατότητα βιβλιοπαρουσιάσεων εξαντληθεί, τότε το εκάστοτε βιβλίο γίνεται διαθέσιμο εν δυνάμει σε χιλιάδες βιβλιοπωλεία ανά τη χώρα (με παράλληλη ενημέρωση μέσω newsletters και social media σε βιβλιοπωλεία, διανομείς, Μ.Μ.Ε. και αναγνώστες) , εφόσον υπάρξει ενδιαφέρον από το αναγνωστικό κοινό. Αν υπάρχει ήδη λοιπόν ένα θετικά προσκείμενο αναγνωστικό κοινό (ο προσωπικός κύκλος δηλαδή του συγγραφέα) που δείχνει ενδιαφέρον, τότε και ο εκάστοτε βιβλιοπώλης θα έχει λόγο να το φιλοξενήσει στα ράφια του. Ό,τι δηλαδή ισχύει και για βιβλία συμβατικών εκδοτικών οίκων, μόνο που στην περίπτωση του μοντέλου έκδοσης του iWrite προστίθεται και ένας αρχικός κύκλος αναγνωστών με μεγάλες πιθανότητες θετικής κριτικής.
16) Θα κάνει πωλήσεις το βιβλίο μου;

Η ίδια ερώτηση πρέπει να σας απασχολεί είτε επιλέξετε τον συμβατικό τρόπο έκδοσης, είτε το μοντέλο αυτοέκδοσης του iWrite. Από την πλευρά μας, όσες υπηρεσίες επιλέξετε να σας προσφέρουμε θα είναι στα υψηλότερα ευρωπαϊκά standards, δηλαδή υψηλότερες από τον μέσο εκδοτικό οίκο στη χώρα μας: από την επιμέλεια του έργου σας έως τη σελιδοποίηση του και από τη σχεδίαση της μακέτας εξωφύλλου έως την εκτύπωση και βιβλιοδεσία του. Στη συνέχεια, το έργο σας θα στηριχθεί με βιβλιοπαρουσιάσεις (όσες ορίσετε εσείς, κάτι που δεν σας προσφέρουν οι περισσότεροι συμβατικοί εκδοτικοί οίκοι), ενώ θα διανεμηθεί μέσω μεγάλων χονδρεμπόρων που εμπορεύονται βιβλία γνωστών εκδοτικών οίκων.
Στη συνέχεια, η προώθηση θα γίνει με τον ίδιο ακριβώς τρόπο: ενημέρωση χιλιάδων βιβλιοπωλείων ανά τη χώρα, εκατοντάδων Μ.Μ.Ε., χιλιάδων αναγνωστών, παρουσία του έργου σας σε μερικά από τα μεγαλύτερα εκδοτικά events κ.λπ.
Τι απομένει; Αυτό που δεν μπορεί και δεν επιθυμεί να κάνει το iWrite: να γράψει δηλαδή το ίδιο το βιβλίο σας. Αν λοιπόν πιστεύετε ότι το έργο σας είναι αξιόλογο και αξίζει να διαβαστεί από το ελληνικό αναγνωστικό κοινό, εμείς θα φροντίσουμε ώστε να το μετατρέψουμε σε ένα άκρως ποιοτικό βιβλίο με τα υψηλότερα ευρωπαϊκά εκδοτικά standards. Από εκεί και πέρα, είναι στην ευχέρια του ελληνικού αναγνωστικού κοινού να το οδηγήσει σε μία εκδοτική επιτυχία.

17) Το iWrite εκδίδει βιβλία μόνο με αυτοέκδοση, αν πληρώσει δηλαδή μόνο ο συγγραφέας;

Σαφώς και όχι. Αυτή, μάλιστα, είναι μία λανθασμένη αντίληψη ανθρώπων που δεν έχουν αναπτύξει οποιαδήποτε επικοινωνία με τη δημιουργική μας ομάδα (γιατί πολύ απλά δεν το επιδίωξαν). Επί της ουσίας, το iWrite δίνει τη δυνατότητα μίας άκρως επαγγελματικής αυτοέκδοσης, με την έννοια ότι ο συγγραφέας μπορεί να καλύψει μόνος του τα έξοδα της έκδοσης του έργου του για να διατηρήσει το 100% των κερδών που θα έρθουν.
Στην πράξη τώρα, λιγότερα από τα μισά βιβλία που έχουν εκδοθεί από το iWrite αποτελούν προϊόν αυτοέκδοσης. Ένας μεγάλος αριθμός από τα 100+ βιβλία που έχουμε εκδώσει αποτελούν συνέκδοση (δηλαδή, το κόστος της επένδυσης καλύπτεται τόσο από τον συγγραφέα όσο και από τη δημιουργική μας ομάδα, με αντίστοιχο καταμερισμό των κερδών) και ένας επίσης μεγάλος αριθμός έχει εκδοθεί με το συμβατικό μοντέλο έκδοσης (καλύπτοντας δηλαδή το iWrite το σύνολο των εξόδων, διατηρώντας ο συγγραφέας τη νόμιμη συγγραφική αμοιβή του).
Οπότε, το μοντέλο αυτοέκδοσης που προτείνουμε αποτελεί επί της ουσίας δυνατότητα για τον συγγραφέα και όχι μονόδρομος, εφόσον θελήσει να συνεργαστεί με τη δημιουργική εκδοτική μας ομάδα.

18) Τι δυνατότητες έκδοσης μου δίνει το iWrite;

Υπάρχουν τρεις δυνατότητες έκδοσης: α) η αυτοέκδοση (με διατήρηση του 100% των κερδών και των εμπορικών δικαιωμάτων από τον συγγραφέα), β) η συνέκδοση (με αντίστοιχο καταμερισμό των κερδών και των εμπορικών δικαιωμάτων μεταξύ του συγγραφέα και της δημιουργικής μας ομάδας) και γ) η έκδοση (με παραχώρηση των εμπορικών δικαιωμάτων στις εκδόσεις μας και διατήρηση της νόμιμης συγγραφικής αμοιβής από τον συγγραφέα).

19) Μπορώ να αυτοεκδόσω το έργο μου δίχως τη βοήθεια ενός εκδοτικού οίκου;

Σαφώς και μπορείτε. Μάλιστα, η δημιουργική μας ομάδα πιστεύει στο μοντέλο της αυτοέκδοσης και εκτός iWrite, αρκεί το τελικό αποτέλεσμα να είναι άρτιο από τυπογραφικής, εκδοτικής και αισθητικής άποψης (ισάξιο ή και ανώτερο από τα βιβλία των περισσοτέρων συμβατικών εκδοτικών οίκων).

Ως εκ τούτου, ένας συγγραφέας μπορεί να κάνει επιτυχημένη αυτοέκδοση βασιζόμενος αποκλειστικά στις δικές του δυνάμεις. Αρκεί να μπορεί να προβεί σε επαγγελματική φιλολογική επιμέλεια ή διόρθωση του έργου του, να σχεδιάσει επαγγελματικά το εσωτερικό του βιβλίου, να δημιουργήσει μία άρτια (αισθητικά και εμπορικά) μακέτα εξωφύλλου και οπισθοφύλλου, να καταφέρει να συνεργαστεί με κανάλια διανομής και φυσικά να μπορεί να στηρίξει λογιστικά το όλο εγχείρημα (έκδοση τιμολογίων για διανομή, έκδοση αποδείξεων για τις απευθείας πωλήσεις σε αναγνώστες, κάλυψη κόστους συμμετοχής σε εκδοτικά events κ.λπ.).

Στην πράξη βέβαια, το να είναι ένας άνθρωπος (όσο δημιουργικός και αν αισθάνεται) 100% επαγγελματίας επιμελητής, γραφίστας, illustrator, διανομέας, τυπογράφος και εκδότης είναι εξαιρετικά σπάνιο. Αν όμως αισθάνεται ότι είναι καλός συγγραφέας και χρειάζεται εμπειρία και ικανότητες σε όλα τα άλλα εκδοτικά στάδια, τότε η δημιουργική εκδοτική μας ομάδα μπορεί να του τα προσφέρει στο έπακρο και με το χαμηλότερο δυνατό κόστος.

20) Είναι η προώθηση του έργου μου μικρότερη από έναν συμβατικό εκδοτικό οίκο;

Σαφώς και όχι, μιλώντας πάντα για τη συντριπτική πλειοψηφία των εκδοτικών οίκων στην Ελλάδα που χρησιμοποιούν newsletters, Μ.Μ.Ε., social media, δίκτυα διανομής, βιβλιοπωλεία και συμμετοχές σε φεστιβάλ και εκθέσεις βιβλίων. Όλα όσα προσφέρει δηλαδή το iWrite! Επιπλέον, σας προσφέρουμε διαρκή και δίχως κόστος στήριξη για τη διοργάνωση όσων βιβλιοπαρουσιάσεων επιθυμείτε να κάνετε!
Τι συμβαίνει όμως με την τοποθέτηση του βιβλίου μου σε βιτρίνες κεντρικών βιβλιοπωλείων στα αστικά κέντρα και στην επαρχία; Εκεί, δυστυχώς, τα εκάστοτε βιβλιοπωλεία και αλυσίδες βιβλιοπωλείων ζητούν χρηματικό αντίτιμο για να αφιερώσουν μέρος της βιτρίνας τους σε ένα συγκεκριμένο βιβλίο, το οποίο καλύπτει ο εκάστοτε εκδότης (γι’ αυτό και στις περισσότερες βιτρίνες βιβλιοπωλείων βλέπουμε εκδόσεις συγκεκριμένων εκδοτικών οίκων που ακολουθούν αυτή την τακτική). Ακόμα και σε αυτή την περίπτωση όμως, η δημιουργική μας ομάδα εξασφαλίζει τη χαμηλότερη δυνατή τιμή για την προώθηση του έργου σας μέσω μίας βιτρίνας βιβλιοπωλείου, κάτι που δεν θα κατάφερνε ποτέ ένας συγγραφέας μόνος του. Η τελική απόφαση για το επιπλέον κόστος που προκύπτει λοιπόν είναι στα χέρια του συγγραφέα.

21) Ποιες είναι οι σημαντικότερες διαφορές μεταξύ έκδοσης μέσω iWrite και μοναχικής αυτοέκδοσης;
Αν και πιστεύουμε πραγματικά ότι μπορεί να γίνει μία 100% άρτια έκδοση από έναν συγγραφέα μόνο του (ή με τη βοήθεια φίλων του), στην πράξη έχουμε δει ότι αυτό είναι σπάνιο. Οπότε, η σημαντικότερη διαφορά είναι ότι μέσω της δημιουργικής ομάδας του iWrite, ο συγγραφέας εξασφαλίζει μεγάλη εμπειρία και υψηλές δυνατότητες από μία σειρά επαγγελματιών του χώρου των εκδόσεων, με το χαμηλότερο μάλιστα δυνατό κόστος.
Επιπλέον, στην περίπτωση της μοναχικής αυτοέκδοσης, ο συγγραφέας θα πρέπει να είναι σε θέση να εκδίδει τιμολόγια, αποδείξεις κ.λπ. Με λίγα λόγια, να είναι ασφαλισμένος στον ΟΑΕΕ, με οτιδήποτε αυτό συνεπάγεται. Στην έκδοση μέσω του iWrite, η δημιουργικής μας ομάδα προσφέρει 100% λογιστική κάλυψη σε όλα τα μέλη της οικογένειας των συγγραφέων μας.
22) Οι συγγραφείς μας πρέπει να έχουν κάποια ειδική φορολογική ιδιότητα;

Ο δρόμος της αυτοέκδοσης μέχρι πρόσφατα ήταν μοναχικός, υπό την έννοια ότι ο συγγραφέας έπρεπε να είναι σε θέση να δρα ταυτόχρονα ως επαγγελματίας φιλόλογος, γραφίστας, σελιδοποιητής, illustrator, σχεδιαστής, διανομές, τυπογράφος και εκδότης. Ειδικά στην τελευταία ιδιότητα που αναφέρθηκε, έπρεπε από λογιστικής άποψης να είναι σε θέση να εκδίδει νόμιμες αποδείξεις, τιμολόγια και σχετικά φορολογικά παραστατικά.
Μέσω της δημιουργικής ομάδας του iWrite, οι συγγραφείς της οικογένειας μας καλύπτονται 100% από λογιστικής άποψης ώστε να είναι 100% νόμιμοι δίχως την ανάγκη να πληρώνουν δυσβάσταχτες ασφαλιστικές εισφορές για τη δυνατότητα και μόνο να εκδίδουν τα σχετικά παραστατικά.

23) Πουλάνε τα βιβλία αυτοέκδοσης λιγότερο ή περισσότερο από τις συμβατικές εκδόσεις;

Και εδώ έχουμε να κάνουμε με μία λανθασμένη αντίληψη που σταδιακά εκλείπει. Είναι αλήθεια ότι οι συγγραφείς που κάνουν εκδοτικές επιτυχίες μέσω της αυτοέκδοσης είναι λίγοι. Το ίδιο όμως δεν ισχύει και με τους συγγραφείς που επιλέγουν τη συμβατική έκδοση; Για κάθε έναν μυθιστοριογράφο best seller βιβλίων, υπάρχουν εκαντάδες (αν όχι χιλιάδες) συγγραφείς που τα βιβλία τους έχουν κάνει χαμηλές πωλήσεις και τα περισσότερα αντίτυπα έχουν καταλήξει είτε σε πολτοποίηση (η χειρότερη στιγμή στη συγγραφική καριέρα κάθε ανθρώπου) είτε σε πώληση με εξευτελιστικές τιμές σε κάποιο παζάρι βιβλίου (μειώνοντας και την αξία ενός έργου στα μάτια του πιθανού αναγνώστη).
Αναλύοντας λοιπόν αναλογικά την κατάσταση στο μοντέλο της αυτοέκδοσης και σε αυτό των συμβατικών εκδόσεων, τα best sellers είναι περίπου ίδια. Μάλιστα, στην οικογένεια των συγγραφέων μας υπάρχουν παραδείγματα βιβλίων που έχουν κάνει εκατοντάδες ή και χιλιάδες πωλήσεις σε διάρκεια 4ετίας και ακόμα περισσότερα που έχουν τη δυνατότητα και τη δυναμική (βάση της αρχικής ζήτησης) να το πετύχουν.
Αυτό που μας διαφοροποιεί όμως είναι ότι ακόμα και στην περίπτωση των βιβλίων που δεν αποδεικνύονται best sellers, καταφέρνουμε να αποφύγουμε την πολτοποίηση ή τον εξευτελισμό τους με πώληση σε χαμηλές τιμές (1, 2 ή 3 ευρώ). Επίσης, καταφέρνουμε στη συντριπτική πλειοψηφία των συγγραφέων μας να τους οδηγήσουμε σε πλήρη απόσβεση της αρχικής τους επένδυση, με αποτέλεσμα σύντομα να έχουν καταφέρει να εκδώσουν το έργο τους δίχως να έχουν χάσει καθόλου χρήματα.

24) Τα περισσότερα βιβλία που αυτοεκδίδονται έχουν χαμηλές πωλήσεις (σε σύγκριση με τις συμβατικές εκδόσεις);

Ακόμα μία λανθασμένη αντίληψη που σταδιακά εκλείπει. Ως αναγνώστες έχετε προσέξει πόσο αυξάνονται τα παζάρια βιβλίων στη χώρα μας, όπου βιβλία πωλούνται προς 1, 2, 3 ή 5 ευρώ; Κάθε τέτοιος τίτλος είναι στην πράξη εμπορικά αποτυχημένος (δίχως να σημαίνει όμως ότι ως περιεχόμενο δεν είναι αξιόλογο). Για να δεχθεί ένας εκδότης να δώσει κάτω του κόστους ένα βιβλίο του, πρέπει να υπάρχουν εκατοντάδες (αν όχι χιλιάδες) απούλητα αντίτυπα στις αποθήκες του δίχως να μπορεί να τα προωθήσει περαιτέρω.
Πόσα βιβλία αυτοέκδοσης έχετε δει εσείς λοιπόν στα παζάρια βιβλίων; Λίγα. Και ακόμα καλύτερα, πόσα βιβλία της δημιουργικής ομάδας του iWrite έχετε δει σε αυτά τα παζάρια; Κανένα! Και ο λόγος είναι απλός: κάθε έκδοση είναι διαφορετική και ο αριθμός των αντιτύπων καθορίζεται με προσοχή, ώστε στο τέλος να γίνει απόσβεση, να υπάρχει σχετικό κέρδος, οδηγώντας έτσι τον τίτλο σας σε μία επιτυχημένη έκδοση με τη δυνατότητα μελλοντικών επανεκδόσεων με πολύ χαμηλότερο πλέον κόστος (έχοντας καλύψει δηλαδή τα έξοδα φιλολόγου και ατελιέ).

25) Είναι η αυτοέκδοση η “έσχατη λύση”;

Εξαρτάται τι εννοείτε ως “έσχατη λύση”. Αν εννοείτε ότι στην αυτοέκδοση καταλήγουν μόνο όσοι συγγραφείς δεν βρίσκουν συμβατικό εκδοτικό οίκο, τότε όχι, δεν είναι “έσχατη λύση”. Μάλιστα, αν επιλέξετε την αυτοέκδοση ως ανάγκη και όχι ως επιλογή, τότε η πίστη σας στο μοντέλο (και κατ’ επέκταση η διάθεση σας να το στηρίξετε) θα είναι ασθενής επηρεάζοντας έτσι αρνητικά τις πιθανότητες για προσέλκυση εκατοντάδων αναγνωστών για το έργο σας.
Αν πάλι ως “έσχατη λύση” εννοείτε την έυρεση ενός μοντέλου έκδοσης ηθικά σωστού απέναντι στον συγγραφέα, τότε υπό αυτή την έννοια όντως αποτελεί “έσχατη λύση”. Και αυτό αποδεικνύεται από τους δεκάδες συγγραφείς που βίωσαν το συμβατικό μοντέλο έκδοσης προτού επιλέξουν να γίνουν μέλη στην οικογένεια συγγραφέων του iWrite!

26) Είναι όλοι οι αυτοεκδιδόμενοι συγγραφείς δεύτερης διαλογής;
Μία τέτοια αντίληψη, ως απόλυτη άποψη, δεν δύναται να στέκει από λογικής άποψης. Δεν χρειάζεται δηλαδή να ακούσει ένας νοήμων άνθρωπος κάποιο επιχείρημα για να κατανοήσει το λάθος σε μία τέτοια πεποίθηση.
Αν τώρα εννοείτε ότι πολλοί από τους αυτοεκδιδόμενους συγγραφείς είναι δεύτερης διαλογής, η απάντηση είναι επίσης απλή: τα ποσοστά είναι τα ίδια (κατά αναλογία) με τους συγγραφείς που ακολουθούν το συμβατικό μοντέλο έκδοσης. Εκτός και αν ως αναγνώστης δεν έχετε πιάσει ποτέ στα χέρια σας κάποιο βιβλίο χαμηλής ποιότητας από έναν συβατικό εκδοτικό οίκο…
Ποιος κρίνει λοιπόν αν είμαι εγώ, ως συγγραφέας, πρώτης ή δεύτερης διαλογής; Στην πράξη, στο συμβατικό μοντέλο έκδοσης, κάτι τέτοιο το κρίνει ο εκδότης με βάση τα δικά του υποκειμενικά κριτήρια δίχως καν το βιβλίο να διαβαστεί από αναγνώστες. Τι θεωρούμε εμείς ως το ιδανικό; Να το κρίνει το ίδιο το αναγνωστικό κοινό, κάτι που γίνεται μέσω του μοντέλου αυτοέκδοσης της δημιουργικής ομάδας του iWrite.
Και για του λόγου το αληθές, ρίξτε μία ματιά σε κλασσικούς συγγραφείς που επέλεξαν την αυτοέκδοση σε κάποιο σημείο της καριέρας τους (διαβάστε εδώ) ή σε βραβευμένους ή αναγνωρισμένους συγγραφείς που ανήκουν στην οικογένεια του iWrite (διαβάστε εδώ). Θεωρείτε λοιπόν ότι αυτοί είναι δεύτερης διαλογής;
27) Είναι η δημιουργική ομάδα του iWrite πανομοιότυπη με τους εκδοτικούς οίκους αυτοέκδοσης που εμφανίζονται κάθε τόσο;

Αυτό δεν μπορούμε να το γνωρίζουμε με σιγουριά. Και από τη στιγμή μάλιστα που δεν μας ενδιαφέρει η μαζική πώληση υπηρεσιών, δεν θεωρούμε ηθικό να προβούμε σε τέτοιου είδους απόλυτα market-ίστικα συμπεράσματα.
Οπότε, η απάντηση είναι η εξής: αν υπάρχει άλλη ομάδα που αποτελείται από συγγραφείς (που έχουν μάλιστα εκδώσει βιβλία μέσω συμβατικών εκδοτικών οίκων και επέλεξαν την αυτοέκδοση συνειδητά και όχι από ανάγκη) με πλούσιες σπουδές σε Ελλάδα και εξωτερικό, με μεγάλη εμπειρία σε όλα τα εκδοτικά πόστα συμβατικών εκδοτικών οίκων, υψηλών ευρωπαϊκών standards αισθητικής και τυπογραφικής αρτιότητας στο σύνολο των βιβλίων που έχει εκδώσει, μία ομάδα που συμμετέχει αδιαλείπτως σε μεγάλα εκδοτικά events της χώρας μας, προσφέρει δίχως κόστος ενημέρωση (με προσωποποιημένες μελέτες έκδοσης) σε εκατοντάδες συγγραφείς κάθε χρόνο, στηρίζει έμπρακτα Έλληνες συγγραφείς (με δεκάδες εκδόσεις, συνεκδόσεις και συλλογικά έργα καλύπτοντας η ίδια το σύνολο της εκάστοτε επένδυσης), προσφέρει μία σειρά από υπηρεσίες δίχως κόστος για τους συγγραφείς της και έχει διαρκή παρουσία και ανάπτυξη για πάνω από 4 χρόνια (έχοντας φθάσει αισίως τους 110+ τίτλους), τότε ναι… δεν είμαστε οι μοναδικοί.
Αυτό όμως θα το κρίνετε εσείς, εφόσον έρθετε σε επαφή με τη δημιουργική μας ομάδα, καθώς και με τους εκδοτικούς οίκους αυτοέκδοσης που έχουν εμφανιστεί πρόσφατα.

Η Γνώση
Είναι Δύναμη!


η αυτοέκδοση στην Ελλάδα

η επανάσταση των συγγραφέων είναι γεγονός!

γιατί το iWrite;

συχνές ερωτήσεις!

Tιμητικές διακρίσεις συγγραφέων μας!

Συγγραφείς του iWrite και Μ.Μ.Ε.!

Στιγμές από το ταξίδι του συγγραφέα!

που θα μας βρείτε;

η φιλοσοφία μας!

στηρίζουμε έμπρακτα!

το Βιβλιοπωλείο της Επανάστασης!

Μελέτη Έκδοσης, Δίχως Κόστος!

Μην περιμένεις άλλο! Ζήτα τη δική σου μελέτη έκδοσης σήμερα…

Μίλησε μας για το έργο σου!

Pin It on Pinterest

Share This